Om deze website goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Meer informatie.

Burgerzaken

NIEUW! Richting geven aan publieke dienstverleningProgramma In deze opleiding van 8 dagdelen plenair en 4 uur persoonlijke coaching maak je kennis met vrijwel alle facetten die behoren tot de functie van leidinggevende of teamleider binnen dienstverlening van een gemeente. Na een intake door onze docenten gaan we van start met het programma. Op dag 1 komen de bouwstenen van management aan de ...
Lees meer »
NIEUW! Vakmanschapsdagen BurgerzakenTijdens een Vakmanschapsdag praat een expert je bij over de actuele wet- en regelgeving van een bepaald onderwerp. Hij (of zij) vertelt je niet alleen wat er in de wet staat, maar besteedt vooral ook aandacht aan hoe je een complexe zaak in de praktijk moet aanpakken. We behandelen per Vakmanschapsdag verschillende actuele thema's binnen ...
Lees meer »
Vakmanschapsdag Afstamming naar Islamitisch rechtTEST UW KENNIS Een Syrische ongehuwde vrouw meldt zich met haar Syrische partner voor erkenning ongeboren vrucht. De erkenner heeft de verblijfsstatus regulier bepaalde tijd. Kan de man het ongeboren kind erkennen? A. De man kan het kind erkennen naar Syrisch recht. B. De man kan het kind niet erkennen naar Syrisch recht, het Islamitisch recht ...
Lees meer »
Bewustwording Burgerzaken van de toekomstBurgerzaken staat oog in oog met ingrijpende veranderingen. Eén van de belangrijkste is de toenemende digitalisering. Deze daagt overheden uit om hun dienstverlening anders in te richten en om de menselijke factor, die altijd nodig blijft, naar een hoger plan te tillen. Het face-to-face contact met klanten wordt minder, maar de complexiteit ervan ...
Lees meer »
Formatieberekening voor burger- en publiekszakenBinnen het vakgebied Burgerzaken spelen er veel ontwikkelingen. Neem alleen al de dip- in de reisdocumenten, de voortschrijdende digitalisering van frontoffice producten en het toenemen van de complexiteit voor de persoonlijke contacten voor de backoffice. Hierdoor neemt het baliebezoek af en veranderen werkzaamheden voor de medewerkers binnen ...
Lees meer »
Omgaan met agressie en ander ongewenst gedragProgramma Medewerkers die regelmatig contact met klanten hebben, komen met allerlei soorten van emotie en gedrag van de klant in aanraking. Ook negatieve emoties, ongewenst gedrag en in sommige gevallen zelfs agressie. Tijdens een training omgaan met agressie leer je je eigen gedrag kennen en dat van een ander in te schatten. We trainen hierbij ...
Lees meer »
Engels aan de balieProgramma In deze cursus leren de medewerkers gericht omgaan met de vragen van Engelssprekende klanten. Ze ontwikkelen de noodzakelijke woordenschat, leren zinnen die passen in de meest voorkomende scenario’s, en oefenen intensief met een Engelssprekende acteur. Resultaat De cursus zal baliemedewerkers in staat stellen om Engelstalige klanten ...
Lees meer »
Basiscursus IPRProgramma Het internationaal privaatrecht is in toenemende mate van belang voor de dagelijkse praktijk van de afdeling Burgerzaken, Publiekszaken en KCC. Daarbij gaat het in de praktijk vooral om afstamming, na(a)m(en), gezag en huwelijk. Deze codificatie van het burgerlijk recht is samengebracht in Boek 10 van het Burgerlijk Wetboek. Tijdens ...
Lees meer »
« Terug naar overzicht