Om deze website goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Meer informatie.

Burgerzaken

0-meting teamcompenties en belemmeringenWat is nodig voor een toekomstbestendig Burgerzaken-team? Een belangrijk aspect hiervan is het ontwikkelen van passende teamcompetenties. Ons onderzoek heeft in totaal 13 essentiële teamcompetenties geïdentificeerd die bijdragen aan de effectiviteit van een Burgerzaken-team. Met onze 0-meting meten we de stand van zaken met betrekking tot de 13 ...
Lees meer »
NVVB Diplomastelsel Burgerzaken Specialistenmodules NLQF6Start na de verkiezingen 2023! Wat is het Diplomastelsel Burgerzaken? Het Diplomastelsel Burgerzaken bestaat uit acht diplomalijnen; vier op NLQF niveau-4 en vier op NLQF niveau-6. Een diplomalijn bestaat uit een verschillende modules. De opleidingen van die modules worden verzorgd door de private opleiders (m.u.v. de modules B1a, B1b en S3) en ...
Lees meer »
NVVB Diplomastelsel Burgerzaken NLQF 6 - Leerlijn 5 Specialist IdentiteitsdocumentenAltijd al meer willen weten van de ins en outs van de echtheidskenmerken van identiteits- en brondocumenten, over identiteit en burgerlijke staat? En ook altijd al meer willen weten op het gebied van nationaliteitsrecht? Dan is de diplomalijn ‘Specialist identiteitsdocumenten’ bij uitstek geschikt voor jou! De medewerker Burgerzaken die de ...
Lees meer »
NVVB Diplomastelsel Burgerzaken NLQF 6 - Leerlijn 6 Specialist Burgerlijke standWerk je al bij de Burgerlijke Stand en wil je je kennis hierover verbreden? Of lijkt het je interessant om meer te weten te komen op het gebied van Internationaal Privaatrecht en nationaliteitsrecht in combinatie met het BW? Dan is deze diplomalijn voor jou uitstekend geschikt. De medewerker Burgerzaken die de diplomalijn ‘Specialist Burgerlijke ...
Lees meer »
NVVB Diplomastelsel Burgerzaken NLQF 6 - Leerlijn 7 Specialist Basisregistratie personenAltijd al alles willen weten van de BRP, persoonsinformatievoorziening en privacy, informatiebeveiliging? Nieuwsgierig naar de AWB, IPR en de verwerking van dubbelopnames? Dan is de diplomalijn ''Specialist Basisregistratie personen wellicht precies wat bij jou past. De medewerker Burgerzaken die de diplomalijn ‘Specialist Basisregistratie ...
Lees meer »
NVVB Diplomastelsel Burgerzaken NLQF 6 - Leerlijn 8 Specialist Beleid en KwaliteitZit kwaliteit van producten en diensten in jouw bloed? Altijd al willen meedenken over ontwikkelingen binnen het vakgebied en deze ideeën om willen zetten in beleid? Dan moet deze module je toch echt aanspreken. De medewerker Burgerzaken die de diplomalijn ‘Specialist Beleid en kwaliteit’ met succes heeft doorlopen kan: > Ontwikkelingen ...
Lees meer »
Richting geven aan publieke dienstverleningProgramma In deze opleiding van 8 dagdelen plenair en 4 uur persoonlijke coaching maak je kennis met vrijwel alle facetten die behoren tot de functie van leidinggevende of teamleider binnen dienstverlening van een gemeente. Na een intake door onze docenten gaan we van start met het programma. Op dag 1 komen de bouwstenen van management aan de ...
Lees meer »
Vakmanschapsdagen BurgerzakenTijdens een Vakmanschapsdag praat een expert je bij over de actuele wet- en regelgeving van een bepaald onderwerp. Hij (of zij) vertelt je niet alleen wat er in de wet staat, maar besteedt vooral ook aandacht aan hoe je een complexe zaak in de praktijk moet aanpakken. We behandelen per Vakmanschapsdag verschillende actuele thema's binnen ...
Lees meer »
Vakmanschapsdag Afstamming naar Islamitisch rechtTEST UW KENNIS Een Syrische ongehuwde vrouw meldt zich met haar Syrische partner voor erkenning ongeboren vrucht. De erkenner heeft de verblijfsstatus regulier bepaalde tijd. Kan de man het ongeboren kind erkennen? A. De man kan het kind erkennen naar Syrisch recht. B. De man kan het kind niet erkennen naar Syrisch recht, het Islamitisch recht ...
Lees meer »
Bewustwording Burgerzaken van de toekomstBurgerzaken staat oog in oog met ingrijpende veranderingen. Eén van de belangrijkste is de toenemende digitalisering. Deze daagt overheden uit om hun dienstverlening anders in te richten en om de menselijke factor, die altijd nodig blijft, naar een hoger plan te tillen. Het face-to-face contact met klanten wordt minder, maar de complexiteit ervan ...
Lees meer »
Formatieberekening voor burger- en publiekszakenBinnen het vakgebied Burgerzaken spelen er veel ontwikkelingen. Neem alleen al de piek in de reisdocumenten, de voortschrijdende digitalisering van frontoffice producten en het toenemen van de complexiteit voor de persoonlijke contacten voor de backoffice. Hierdoor neemt het baliebezoek af en veranderen werkzaamheden voor de medewerkers binnen ...
Lees meer »
Omgaan met agressie en ander ongewenst gedragProgramma Medewerkers die regelmatig contact met klanten hebben, komen met allerlei soorten van emotie en gedrag van de klant in aanraking. Ook negatieve emoties, ongewenst gedrag en in sommige gevallen zelfs agressie. Tijdens een training omgaan met agressie leer je je eigen gedrag kennen en dat van een ander in te schatten. We trainen hierbij ...
Lees meer »
Engels aan de balieProgramma In deze cursus leren de medewerkers gericht omgaan met de vragen van Engelssprekende klanten. Ze ontwikkelen de noodzakelijke woordenschat, leren zinnen die passen in de meest voorkomende scenario’s, en oefenen intensief met een Engelssprekende acteur. Resultaat De cursus zal baliemedewerkers in staat stellen om Engelstalige klanten ...
Lees meer »
Basiscursus IPRProgramma Het internationaal privaatrecht is in toenemende mate van belang voor de dagelijkse praktijk van de afdeling Burgerzaken, Publiekszaken en KCC. Daarbij gaat het in de praktijk vooral om afstamming, na(a)m(en), gezag en huwelijk. Deze codificatie van het burgerlijk recht is samengebracht in Boek 10 van het Burgerlijk Wetboek. Tijdens ...
Lees meer »
« Terug naar overzicht