Om deze website goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Meer informatie.

Publiekszaken

0-meting teamcompenties en belemmeringenWat is nodig voor een toekomstbestendig Burgerzaken-team? Een belangrijk aspect hiervan is het ontwikkelen van passende teamcompetenties. Ons onderzoek heeft in totaal 13 essentiële teamcompetenties geïdentificeerd die bijdragen aan de effectiviteit van een Burgerzaken-team. Met onze 0-meting meten we de stand van zaken met betrekking tot de 13 ...
Lees meer »
NVVB Diplomastelsel Burgerzaken NLQF 6 - Leerlijn 8 Specialist Beleid en KwaliteitZit kwaliteit van producten en diensten in jouw bloed? Altijd al willen meedenken over ontwikkelingen binnen het vakgebied en deze ideeën om willen zetten in beleid? Dan moet deze module je toch echt aanspreken. De medewerker Burgerzaken die de diplomalijn ‘Specialist Beleid en kwaliteit’ met succes heeft doorlopen kan: > Ontwikkelingen ...
Lees meer »
NVVB Diplomastelsel Burgerzaken NLQF 6 - Leerlijn 7 Specialist Basisregistratie personenAltijd al alles willen weten van de BRP, persoonsinformatievoorziening en privacy, informatiebeveiliging? Nieuwsgierig naar de AWB, IPR en de verwerking van dubbelopnames? Dan is de diplomalijn ''Specialist Basisregistratie personen wellicht precies wat bij jou past. De medewerker Burgerzaken die de diplomalijn ‘Specialist Basisregistratie ...
Lees meer »
NVVB Diplomastelsel Burgerzaken NLQF 6 - Leerlijn 6 Specialist Burgerlijke standWerk je al bij de Burgerlijke Stand en wil je je kennis hierover verbreden? Of lijkt het je interessant om meer te weten te komen op het gebied van Internationaal Privaatrecht en nationaliteitsrecht in combinatie met het BW? Dan is deze diplomalijn voor jou uitstekend geschikt. De medewerker Burgerzaken die de diplomalijn ‘Specialist Burgerlijke ...
Lees meer »
NVVB Diplomastelsel Burgerzaken NLQF 6 - Leerlijn 5 Specialist IdentiteitsdocumentenAltijd al meer willen weten van de ins en outs van de echtheidskenmerken van identiteits- en brondocumenten, over identiteit en burgerlijke staat? En ook altijd al meer willen weten op het gebied van nationaliteitsrecht? Dan is de diplomalijn ‘Specialist identiteitsdocumenten’ bij uitstek geschikt voor jou! De medewerker Burgerzaken die de ...
Lees meer »
NVVB Diplomastelsel Burgerzaken Specialistenmodules NLQF6Start na de verkiezingen 2023! Wat is het Diplomastelsel Burgerzaken? Het Diplomastelsel Burgerzaken bestaat uit acht diplomalijnen; vier op NLQF niveau-4 en vier op NLQF niveau-6. Een diplomalijn bestaat uit een verschillende modules. De opleidingen van die modules worden verzorgd door de private opleiders (m.u.v. de modules B1a, B1b en S3) en ...
Lees meer »
Formatieberekening voor burger- en publiekszakenBinnen het vakgebied Burgerzaken spelen er veel ontwikkelingen. Neem alleen al de piek in de reisdocumenten, de voortschrijdende digitalisering van frontoffice producten en het toenemen van de complexiteit voor de persoonlijke contacten voor de backoffice. Hierdoor neemt het baliebezoek af en veranderen werkzaamheden voor de medewerkers binnen ...
Lees meer »
Engels aan de balieProgramma In deze cursus leren de medewerkers gericht omgaan met de vragen van Engelssprekende klanten. Ze ontwikkelen de noodzakelijke woordenschat, leren zinnen die passen in de meest voorkomende scenario’s, en oefenen intensief met een Engelssprekende acteur. Resultaat De cursus zal baliemedewerkers in staat stellen om Engelstalige klanten ...
Lees meer »
Omgaan met agressie en ander ongewenst gedragProgramma Medewerkers die regelmatig contact met klanten hebben, komen met allerlei soorten van emotie en gedrag van de klant in aanraking. Ook negatieve emoties, ongewenst gedrag en in sommige gevallen zelfs agressie. Tijdens een training omgaan met agressie leer je je eigen gedrag kennen en dat van een ander in te schatten. We trainen hierbij ...
Lees meer »
Teamsamenwerking – samen de norm bepalenEen prettige werksfeer is de basis voor fijn werken. Je wilt je als mens gewaardeerd en op je plaats voelen in een organisatie. Medewerkers die zich prettig voelen te midden van hun collega’s, doen hun werk beter en met meer plezier. Zij komen makkelijker met ideeën, nemen eerder initiatieven, en voelen zich verantwoordelijker voor de zaak. ...
Lees meer »
Telefoontraining: prettig contactDe telefoontraining 'prettig contact' helpt klantcontactcentra medewerkers om zoveel mogelijk vragen in het eerste klantcontact te beantwoorden. Programma Door middel van het trainen van verschillende vaardigheden helpen we bij het verbeteren van de klanttevredenheid en de gemeentelijke dienstverlening. Resultaat De cursus heeft tot doel om ...
Lees meer »
Opleiding tot KCC-coachIn deze opleiding leert u als KCC-coach op te treden. U gaat aan de slag met het planmatig, systematisch en doelgericht beoordelen van klantcontacten gevolgd door het coachen van medewerkers. Programma Het gaat om het vaststellen van mogelijkheden tot verbetering bij medewerkers en in processen. In deze, op de praktijk gerichte training, worden u ...
Lees meer »
Coaching on the job voor KCC-medewerkersCoaching on the job voor 1e-lijns KCC-medewerkers aan de telefoon, kan heel goed worden ingezet om de individuele medewerker te ondersteunen en te laten groeien in de functie van 'Medewerker KCC'. Programma Bijvoorbeeld om de medewerkers te trainen in het aannemen van 'meldingen openbare ruimte', inclusief het adequaat registreren van meldingen ...
Lees meer »
Teamwork voor KCC-medewerkersProgramma Dienstverlening blijft mensenwerk. Onder dit motto wordt in deze training gewerkt aan een sterke KCC-cultuur waarin soepele samenwerking centraal staat. De volgende onderwerpen komen aan bod in deze training: • Samen staan voor verdere ontwikkeling van de dienstverlening. • Feedback geven en ontvangen • Afspreken en aanspreken ...
Lees meer »
Richting geven aan publieke dienstverleningProgramma In deze opleiding van 8 dagdelen plenair en 4 uur persoonlijke coaching maak je kennis met vrijwel alle facetten die behoren tot de functie van leidinggevende of teamleider binnen dienstverlening van een gemeente. Na een intake door onze docenten gaan we van start met het programma. Op dag 1 komen de bouwstenen van management aan de ...
Lees meer »
« Terug naar overzicht